tick Fri frakt!tick ENKEL BETALNING MED Klarna tick Ej testat på djur

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Leveranstid

De allra flesta varor leveraras mellan 1-3 arbetsdagar efter det att vi fått beställningen. För varor som ej är lagerlagda är leveranstiden 5-10 arbetsdagar. Vi levererar till din folkbokföringsadress.

Leveranssätt och fraktkostnader

Vi skickar produkterna via PostNord som Varubrev vid mindre beställningar och som MyPack vid större beställningar, se ytterligare information på www.postnord.se . Alla varor levereras i orginalförpackning. De varor som inte har en orginalbox levereras inslagna och i en sk "bubbelpåse". Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på PostNord. Fri frakt gäller! Vi levererar endast inom Sverige.

MyPack - PostNord

Vid större försändelser skickar vi via MyPack hos PostNord. Då får du ett SMS som du visar när du löser ut ditt paket på posten. Läs mer om MyPack här: MyPack

Skador på paket och ej uthämtade paket

Skador på paket
Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du skador på paketet så skall du anmäla detta omedelbart till PostNord och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till PostNords hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan, PostNord Reklamera. Telefonnummer till PostNord är 0771-33 33 10. Kontakta oss om eventuell tvist inte kan lösas med PostNord.

Ej uthämtade paket
Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om vi får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Vi mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar men avvaktar svar från kunden. Postens liggtid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. För beställningar mot faktura eller kampanj som kommer tillbaka debiterar vi våra fraktkostnader samt faktureringskostnader, för närvarande 249 kr. Vi överlåter våra fakturor till KLARNA.

Returrätt och byte

Du som kund hos Aden Cosmetics har full returrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits enligt distansavtalslagen. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, Konsumentverket. Produkten skall retuneras oanvänd i originalförpackning med samtliga plomberingar och sigill obrutna. Samtlig dokumentation såsom garantibevis, äkthetscertifikat, följesedel samt övriga intyg skall även de retuneras obrutna. Vi står för returkostnaden. Endast returfraktsedel skickad från oss får användas vid returer eller byten. Aden Cosmetics löser inte ut paket mot postförskott. Returer skall skickas väl paketerat för att transportskador inte skall kunna uppstå. Bifoga alltid dina kontaktuppgifter för snabbare hantering. Returer som inte uppfyller dessa kriterier kommer att retuneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad.
Kontakta alltid Aden Cosmetics innan du retunerar en produkt, info@adencosmetics.se

Reklamationer

Om en vara är felaktig eller fel expedierad står vi för frakten. Produkten skall retuneras oanvänd i originalförpackning med samtliga plomberingar och sigill obrutna. Samtlig dokumentation såsom garantibevis, äkthetscertifikat, följesedel samt övriga intyg skall även de retuneras obrutna.Endast returfraktsedel skickad från oss får användas vid returer eller byten. Aden Cosmetics löser inte ut paket mot postförskott.

För reklamation skicka mail till info@adencosmetics.se

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Aden Cosmetics tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

 

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på denna webplats. Genom att beställa varor på denna webplats accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på denna webplats!

Vid beställning hos kundtjänst betalar du mot postförskott eller genom förskottsbetalning till vårt bankgiro alternativt swish. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Aden Cosmetics reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Priser

Alla priser på Aden Cosmetics webplats är angivna i SEK, inklusive moms.

KLARNA Checkout

Klarna checkout är en kassalösning för e-handel där du som handlar erbjuds ett flertal olika betalningsmetoder. Genom Klarna Checkout erbjuds du som kund betalningsmetoder som faktura, delbetalning, kortbetalning eller banköverföring. Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på Aden Cosmetics webplats om du är under 18 år!

Läs mer om Klarna här.

Klarna Faktura - betala om 14 dagar

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

Läs mer om Klarna Faktura här

Reservationer

Aden Cosmetics reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Aden Cosmetics förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Aden Cosmetics är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Aden Cosmetics Sweden följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Aden Cosmetics att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl

FÖRETAGSUPPGIFTER

Aden Cosmetics Sweden

KECO AB, Box 3083, 600 03  NORRKÖPING

Telefon: 011-10 28 28 (Öppet vardagar 09.00-16.00, lördagar 10-14)

e-post: info@adencosmetics.se

Vårt organisationsnummer är 556925-1639.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.00-16.00 samt lördagar 10-14.

Stäng