Köpvillkor

Allmänt

För att genomföra ett köp på adencosmetics.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på adencosmetics.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.

Företagsinformation: 

Aden Cosmetics AB
Djäknegatan 4
211 35 Malmö (Endast kontor – ej butik)


Org.nr: 559328-9712

Kontakt:

Epost: kontakt@adencosmetics.se
Ekonomi: ekonomi@adencosmetics.se

Telefon: 010 – 330 14 01

Telefontider: 10.00-13.00

Org.nr: 556740-9502 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via adencosmetics.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

1. Swish

2. Klarnafaktura med 14 dagar som betalningsvillkor
3. Kortbetalning med VISA eller MasterCard

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost. 

Leverans

Vi skickar din order omgående på vardagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på helgfri vardag efter.
Hos oss har du alltid möjlighet till FRI FRAKT när du handlar för minst 300 kr. Ombud på mindre orter har ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden.
Frakt 49 kr inom Sverige. Leverans 2 – 7 dagar

Om förseningar i leveransen uppstår (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via vårt kontaktformulär

Efter att paketet lämnat vårt lager aviserar PostNord via sms eller e-post för överenskommelse om utlämningsdag och tid. När valet är gjort får du en bekräftelse på valt leveransalternativ via sms eller e-post. Du kan dessutom enkelt uppdatera tiden för bokad leverans direkt i app PostNord eller på webben. Du kan även välja att få paketet levererat till postombud. (Paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar.) Observera, om du väljer att tillåta lämning vid din dörr så övergår ansvaret för paketet på dig så fort chauffören lämnat paketet. Här hittar du mer information om PostNords hemleverans. 

Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk. Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse och leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull.

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

 

Ångerrätt 

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda makeup produkter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Returanmälan ska göras via vårt kontaktformulär. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller klart och tydligt. En retur skickas som företagspaket, alltså inte till ombud så vi inte har möjlighet att åka runt och hämta ut paket. Gör du det tar vi en returavgift på 100 kr.  När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet. 

Reklamation

Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner  reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion.

Reklamationen ska göras via vårt kontaktformulär, se instruktion ovan.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Leveransförsening

Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 2 - 7 dagar för Sverige.